reklama

Idem voliť Dzurindu

Písaniu a čítaniu predvolebných blogov som sa starostlivo vyhýbal, no prišiel čas rozhodnúť sa. Samotné rozhodnutie som si nechal až na dnes. Skúsim sa podeliť o dôvody, ktoré ma k tejto voľbe vedú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)

Som zástancom stredopravej politiky, a pri pohľade na politické spektrum zisťujem, že SDKÚ v tejto zóne nemá konkurenta. SF je tažko definovateľná strana, ktorá vznikla z dislojality k premiérovi, po tom, ako zatrhol podozrivé vyčíňanie na Ministerstve obrany. KDH a SMK zo svojej voľby vylučujem, pretože ide o strany fungujúce na náboženskom a národnostnom princípe. Hárky SNS a KSS vyhodím krátko po voľbe do koša, o inom naložení s nimi ani neuvažujem. SMER ma svojim programom neoslovil, nie len svojou pozíciou v politickom spektre, ale aj svojou rétorikou. HZDS a HZD - no comment, myslím, že nie je potrebný. ANO je stranou, ktorá v mojich očiach vyhorela zásadným rozkolom vo vnútri strany, odchodom svojich ministrov zo strany, čím de facto spečatila svoj funus. Voliči znesú takéto excesy len do určitej hranice, a strana ANO ich prepásla. Tažko povedať, či išlo o dôveru nestabilným a nelojálnym ľudom, alebo zlý management v oblasti ztmelovania postojov a požiadaviek v snahe robiť kompromisy, ktoré by túto stranu ušetrili štiepenia. V každom prípade, je to história a dnes už len škoda voličskej podpory.OKS nie je stranou stredopravou, o akú mám zájem, ale skôr pravo-pravou. Čítal som ich program, a v pár oblastiach ma oslovil, myslím však, že takáto vízia štátu je nielen nepraktická, ale aj neudržateľná, hlavne keď zvážime vysokú nezamestnanosť a nízke mzdy v mnohých regiónoch. Štát má svoj zmysel, a aj keď snahy o zoštíhlenie jeho administratívy vnímam pozitívne, snahy o jeho podvyživenie, či miestami až zrušenie vidím ako veľký hazard, ktorý by som nechcel vidieť v praxi.Takisto prílišná fixácia na konzervatívne hodnoty a amerických republikánov mi nevonia. Túto voľbu teda takisto nezvažujem. Potom sú tu ešte strany a straničky, ktoré hrajú úlohu outsiderov.

Z tejto matematiky mne osobne vyšla jednoznačne SDKÚ. Viem, že podporovať Dzurindu sa dnes nenosí, ale je mi to jedno. SDKÚ sa síce nevyhla škandálom a kauzám, ale pozitíva u mňa prevažujú. Táto strana predstavuje kontinuitu nastúpených reforiem a takisto stabilitu politiky. Nie sú to žiadny anjeli, ale tí, čo nemajú úprimné úmysly sú už aspoň saturovaní, na rozdiel od tých z opozície. Dzurinda je podľa mňa dobrý leader, gentleman a manager, ktorý dokázal vládnuť so stranami, ktoré sa denno-denne bili za presadenie svojich nepriechodných požiadaviek. Je to podľa mňa čestný a principiálny človek. Takisto, má veľmi dobrú reputáciu v zahraničí, ako v EÚ tak i v USA. Dokázal si udržať priazeň únii z oboch strán Atlantiku aj v časoch, kedy boli USA a väčšina štátov EÚ na nože. SDKÚ je strana umiernená, rešpektujúca voľu iných, a strana hľadajúca kompromisy. To je podľa mňa na Slovensku vzácnosťou.

Myslím si, že si zasluhuje môj hlas.

Martin Podolský

Martin Podolský

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bratislavčan, nar. 1976, s chuťou podeliť sa o svoje myšlienky a postoje. Zoznam autorových rubrík:  nove

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu